-
Koszyk jest pusty!
Regulamin sklepu internetowego www.trufelka.pl
Podmiotami świadczącymi obsługę płatności online są PayU S.A. oraz TPay S.A.
Postanowienia wstępne
1. Sklep internetowy Trufelka.pl, dostępny pod adresem internetowym www.trufelka.pl , prowadzony jest przez Łukasza Kmiecikowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Trufelka Łukasz Kmiecikowski, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 784-230-62-52., REGON 301999344
2. Niniejszy regulamin
skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem
Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
Definicje
1. Konsument - osoba fizyczna
zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest
związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2. Sprzedawca - osoba fizyczna
prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Trufelka.pl Łukasz Kmiecikowski,
wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
(CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP
784-230-62-52., REGON 301999344.
3. Przedsiębiorca - osoba fizyczna,
osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna
ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność
gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
4. Sklep - sklep internetowy
prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.trufelka.pl
5. Umowa zawarta na
odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu
zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej
obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków
porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
6. Regulamin - niniejszy regulamin
Sklepu.
7. Zamówienie - oświadczenie woli
Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do
zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
8. Konto - konto klienta
w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o
złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
9. Formularz
rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
10. Formularz zamówienia - interaktywny
formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności
poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży,
w tym sposobu dostawy i płatności.
11. Koszyk – element
oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do
zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w
szczególności ilości produktów.
12. Produkt - dostępna w Sklepie
rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a
Sprzedawcą.
13. Umowa Sprzedaży - umowa
sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za
pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też -
stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
Kontakt ze Sklepem
1. Adres Sprzedawcy: Sady
10, 62-100 Wągrowiec
2. Adres e-mail
Sprzedawcy: sklep@trufelka.pl
3. Numer telefonu
Sprzedawcy:
4. Numer fax Sprzedawcy:
brak
5. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 91 1140 2004 0000 3602 8175 2488
6. Klient może
porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w
niniejszym paragrafie.
7. Klient może porozumieć
się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 8-22
Wymagania techniczne
Do korzystania ze
Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na
Produkty, niezbędne są:
1. urządzenie końcowe z
dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową dowolnego typu.
2. włączona obsługa
plików cookies,,
Informacje ogólne
1. Sprzedawca w
najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za
zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą,
niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu
internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
2. Przeglądanie
asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez
Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po
założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie
niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia
bez zakładania Konta.
3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych (uwzględniają podatek VAT). Sklep wystawia fakturę VAT na życzenie Klienta.
4. Na końcową
(ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz
koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o
której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania
Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
5. W przypadku Umowy
obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową
(ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres
rozliczeniowy.
6. Gdy charakter
przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie
wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena
będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi
pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
Zakładanie Konta w
Sklepie
1. Aby założyć Konto w
Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie
następujących danych Imię, Nazwisko, dane teleadresowe, adres poczty elektronicznej.
2. Założenie Konta w
Sklepie jest darmowe.
3. Logowanie się na Konto
odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu
rejestracji.
4. Klient ma możliwość w
każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek
opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w
szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy
podane w § 3.
Zasady składania
Zamówienia
W celu złożenia
Zamówienia należy:
1. wybrać Produkt będący
przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub
równoznaczny);
2. skorzystać z
możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji lub zalogować się do sklepu;
3. jeżeli wybrano
możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji - wypełnić Formularz zamówienia
poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić
dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu),
wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
4. kliknąć przycisk
“Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”,
5. wybrać jeden z
dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić
zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
Oferowane metody
dostawy oraz płatności
1. Klient może skorzystać
z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- Przesyłka kurierska,
- Paczkomat
- Odbiór osobisty dostępny pod adresem: Sady 10, 62-100 Wągrowiec
Klient może skorzystać
z następujących metod płatności:
- Płatność przy
odbiorze
- Płatność przelewem
na konto Sprzedawcy
- Szybkie płatności elektroniczne
1. Szczegółowe informacje
na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na
stronach Sklepu.
2. Podmiotami świadczącymi obsługę płatności online drogą elektroniczną są PayU S.A. oraz TPay
S.A.
Wykonanie umowy
sprzedaży
1. Zawarcie Umowy
Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez
Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym
zgodnie z § 7 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia
Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje
Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie
do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej
wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty
elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o
otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie
zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej
wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3. W przypadku wyboru
przez Klienta:
- płatności przelewem,
płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany
jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia
Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- płatności gotówką przy
odbiorze osobistym przesyłki,
4. Jeżeli Klient wybrał
sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez
Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5
niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania
Zamówienia.
5. W przypadku zamówienia
Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany
termin.
6. W przypadku zamówienia
Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia
Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu
całego zamówienia.
6. Początek biegu terminu
dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
7. W przypadku wyboru
przez Klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji
zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta
rozliczeniowego Sprzedawcy.
8. W przypadku wyboru
przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy
Sprzedaży,
9. W przypadku wyboru
przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru
przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do
odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez
przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia
albo telefonicznie.
10. W przypadku zamówienia
Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do
odbioru jest najdłuższy podany termin.
11. Początek biegu terminu
gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru
przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą
płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru
przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy
Sprzedaży.
12. Dostawa Produktu do
Klienta jest odpłatna przy zakupach o wartości do 199 zł. Powyżej tej kwoty
przesyłka jest bezpłatna. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport,
dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu
internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia,
w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową
Sprzedaży.
13. Odbiór osobisty
Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
Prawo odstąpienia od
umowy
1. Konsument może w
terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek
przyczyny.
2. Bieg terminu
określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub
wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
3. W przypadku Umowy,
która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w
częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii
lub części.
4. W przypadku Umowy,
która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony, termin
wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
5. Konsument może
odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do
zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta
oświadczenia przed upływem tego terminu.
6. Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty lub drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy - dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
7. W przypadku przesłania
oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie
prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie
otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
8. W przypadku
odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
9. W przypadku
odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu
od Umowy, dokonane przez niego płatności za Produkty.
10. Zwrotu płatności
Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały
przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie
zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z
żadnymi kosztami.
11. Sprzedawca może
wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub
do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
12. Konsument powinien
odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie
niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę
o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle
Produkt przed upływem terminu 14 dni.
13. Konsument ponosi
bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze
względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany
pocztą.
14. Konsument powinien
zwrócić Produkt w stanie nienaruszonym i niezmniejszającym jego wartości
rynkowej.
15. W przypadku gdy ze
względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie
pocztą, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się
znajdować w opisie Produktu w Sklepie.
16. Prawo do odstąpienia
od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do
Umowy:
- w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji
Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w które przedmiotem
świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności
do użycia,
- o świadczenie usług,
jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który
został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w którym cena lub
wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie
sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia
od Umowy,
- w której przedmiotem
świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter,
zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem
świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu
umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni
i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma
kontroli,
- w której przedmiotem
świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu,
- o dostarczanie
dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- o dostarczenie
treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o
utracie prawa odstąpienia od Umowy,
Reklamacja i gwarancja
1. Umową Sprzedaży objęte
są nowe Produkty.
2. W przypadku
wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji
w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
3. Reklamację należy
zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie
adresy Sprzedawcy.
4. Zaleca się, aby w
reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej
wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w
związku z wadą towaru.
5. Sprzedawca ustosunkuje
się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni,
a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za
uzasadnione.
6. Towary odsyłane w
ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego
Regulaminu.
7. W przypadku, gdy na
Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą
zawarte przy opisie Produktu w Sklepie.
Pozasądowe sposoby
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje
dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych
procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych
(miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań
statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji
Handlowej oraz pod adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów.
2. Konsument posiada
następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony
jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa
w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014
r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy
zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony
jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie
z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014
r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w
sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może
uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a
Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich).
Dane osobowe w Sklepie
internetowym
1. Administratorem danych
osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest
Sprzedawca.
2. Dane osobowe Klientów
zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są
w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w
celu marketingowym.
3. Odbiorcami danych
osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta,
który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub
przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta
wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie
Administratora.
- W przypadku Klienta,
który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub
kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta,
wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
4. Klient ma prawo
dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych
osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie
danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem
możliwości zawarcia tejże umowy.
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane
poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega
sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany
przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te
zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie
Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach
nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie
obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego;
ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta,
ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.